Stabil drift
Stabil drift är A&O i vår verksamhet. Flera av våra kunder har höga krav på tillgänglighet, dygnet runt och årets alla dagar.
Det innebär att vi lägger ett stort fokus på vår drift och att vi säkerställer att vi har redundanta datacenters och systemlösningar som har en hög tillgänglighet. Det är dock inte alla som har lika höga krav, därför erbjuder vi även enklare lösningar som är mer kostnadseffektiv.
Exempel på vad vi gör är Microsoft 365, Serverdrift, Klienthantering, SAN-lösningar, SQL-Server, Exchange on prem, WMware, Nätverk & Kommunikation, Brandväggar, VPN-förbindelser etc.
IT- och Informationssäkerhet
IT- och Informationssäkerhet är ett område som verkligen kräver fokus och där det är detaljerna som avgör. Pramirs verksamhet arbetar i enlighet med ISO-27001 vilket innebär att vi ställer höga krav på IT- och Informationssäkerhet samt på alla tillhörande rutiner och processer. Därför har Pramir en bred kompetens om vad som krävs för att organisationer ska säkerställa en trygg och användarvänlig infrastruktur.
Exempel på vad vi gör är klientsäkerhet, genomlysning av server- och nätverksinfrastuktur, AD och användarhantering, Multifaktorautentisering etc.
Integrationer
Integrationer mellan system och funktioner är ofta något som uppleves som komplicerat och svårt att få på plats samtidigt som det ofta är lösningen för att effektivisera och bygga bort flaskhalsar. Pramir har många års erfarenhet av att integrera ett stort antal systemlösningar för att effektivisera eller bygga nya tjänster.
Exempel på vad vi gör är systemintegrationer, konsolidering av data, datawarehouselösningar, automatisering av processer, hantering av integrationsprogramvara etc.
Funktioner för din verksamhet
Pramir har ett stort antal egenutvecklade system och funktioner som passar i de flesta organisationer. Funktionerna är till för att lösa specifika uppgifter, ofta i kombination med befintliga system och lösningar
Exempel på vad vi gör är sjukfrånvarohantering, sms-funktioner, ledningssystem, automatiserade funktioer, chattlösningar, dokumentation av GDPR etc.
Telefoni- & SMS
Pramir arbetar idag med en av marknadens mest flexibla telefoniplattform och levererar via den lösningar för hundratals dagliga användare och med mycket stora volymer. Vi en stor erfarenhet av att bygga och leverera effektiva telefonilösningar, framförallt för kundtjänster och teknisk support.
Exempel på vad vi gör är drift av contactcentersystem, telefonilösningar för kundtjänster/support, telefonilösningar så som självbetjäning, automatiserade funktioner, validering notifiering) SMS-funktioner etc.
Ledningssystem och ISO
Pramir jobbar enligt ISO27001 och hjälper företag och organisationer att utveckla infrastruktur och processer för att tillsammans ta sig igenom en certifiering. Vi har stor erfarenhet av ISO-arbete och jobbar själva enligt de kravs som ställs i respektive standard.
Exempel på vad vi gör är konsulting kring ISO27001, analys av infrastruktur inför certifiering, ledningssystem för ISO-dokumentation, avvikelsehantering etc.
Helpdesk/NOC/Övervakning
Allt fungerar inte alltid som man önskar och då behöver man på ett enkelt sätt kunna få hjälp. Tillsammans med våra partners så erbjuder vi helpdeskfunktioner för små till stora bolag, dygnet runt och årets alla dagar.
Exempel på vad vi gör är helpdeskfunktioner, NOC, övervakning av system och applikationer etc.